Skuteczność potwierdzona liczbami – w jaki sposób tworzymy programy lojalnościowe.
Przez ostatnich 20 lat, jako Agencja Interactive Systems, rozwijaliśmy swoją wiedzę i doświadczenie dotyczące zachowań konsumenckich, narzędzi wsparcia sprzedaży i analizy danych. Dzięki czemu możemy oferować obecnie skuteczne programy lojalnościowe dla dystrybutorów, detalistów, przedstawicieli handlowych i konsumentów.
Nasz przepis na dobry program!
W jaki sposób tworzymy nasze programy wsparcia sprzedaży w koncepcji Lojalności 3.0? Zaczynamy od warsztatów z klientem, które mają na celu: identyfikację problemu, odbiorców i ich pożądanych zachowań, zrozumienie otoczenia, ustalenie kluczowych wskaźników efektywności, opracowanie misji, oszacowanie zwrotu z inwestycji, a także rozpoznanie potrzeb i możliwości klienta. Tu podstawą jest rozmowa i – w pewnym sensie konfrontacja oczekiwań klienta z naszą wiedzą i kilkunastoletnim doświadczeniem.
Na tej podstawie projektujemy program, który odpowie na te potrzeby i wykorzysta możliwości na 200%. Zdarza się, że jest on różny od pierwotnych założeń klienta, ponieważ w toku procesu warsztatowego inne rozwiązania niż zakładane mają szansę być bardziej efektywne.
By to jednak skutecznie zrobić pracujemy na big data dostarczonych przez klienta. Analizujemy dane sprzedażowe – „gdzie spadło, gdzie wzrosło”, dlaczego akurat w tym momencie, jak było wczoraj/miesiąc temu/rok temu, a jak jest teraz i co na to wpłynęło. Przyglądamy się efektom dotychczasowych działań klienta i wyciągamy wnioski. Kiedy już wdrażamy nasz program – prowadzimy stały monitoring podejmowanych działań w rynku, na bieżąco wiemy, co się sprawdza, a co nie i dokonujemy odpowiednich korekt. Jednak nie są to rekomendacje oparte jedynie na teraźniejszości, lecz dawane również w oparciu o wieloletnie dane, ponieważ z większością naszych klientów pracujemy przez klika-kilkanaście lat.
Dla zwiększenia efektywności pracy sił sprzedaży mocno wykorzystujemy grywalizację, która wspomaga współzawodnictwo, a to z kolei wprost przekłada się na sprzedaż. Jak widać tworzymy programy oparte o 3 fundamenty Lojalności 3.0. Osiągamy w nich efekt synergii prowadzący do maksymalizacja sprzedaży. Jednak – i to jest ważne – nie byłoby to możliwe bez ścisłej współpracy z klientem, który najlepiej zna swój rynek. Lojalność pracownika i klienta to nie jest stała, trzeba pamiętać, że firma ma na nią wpływ i może pracować nad efektywnym jej zwiększaniem.
Bibliografia
Literatura:
R. Paharia, Lojalność 3.0. Jak zrewolucjonizować zaangażowanie klientów i pracowników dzięki big data i grywalizacji, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2014.
P. Tkaczyk, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wyd. Helion, Warszawa 2012.
M. Tesławski, Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem, Wyd. Helion, Warszawa 2012
Publikacje elektroniczne:
https://interactivesystems.pl
https://marketingprzykawie.pl
Autorka: Joanna Kozłowska
Redakcja: Ewa Nowaczyk – Przybylak

Małgorzata Jędrzejczak
Dyrektor Zarządzający
+48 695 990 128
m.jedrzejczak@interactivesystems.pl

Adres:
Interactive Systems sp. z o.o.
ul. Winklera 14, 60-247 Poznań, Poland
Interactive Systems
Nehringa 10
60-247 Poznań